3. feb. 2015

Så blev den helt færdig .......

...... den lille vest/undertrøje. Som skrevet før så er opskriften fundet på Liselotte's Blog for mange år siden og hedder Cirka. Den ligger på Ravelry lige her. Jeg syntes dog den er lidt smal og kort i det. Så den næste prøver jeg at lave lidt bredere og længere (3 cm) og det er jo nemt nok da den er strikket i et stykke. En dejlig nem opskrift at gå til, det er den nu. :-)


Den har dog volt lidt kvaler, da jeg lige havde strikket rib (2ret 2vr) på et andet arbejde, og denne skulle kun være 1r 1vr, og det tog lidt tid at få fingrene til at omstille sig. Dernæst havde jeg bestemt mig at vrangen i følge opskriften skulle være retsiden. Men da jeg kom til knaphuls stolpen strikkede jeg som beskrevet i opskriften og derved kom knaphullet jo til at ligge på den bagerste stolpe.
Nå men det skulle den jo ikke bestemme så jeg syede hullet til og satte en knap over syningen. Derefter syede jeg så et knaphul i den øverste stolpe, så nu virker det som jeg ville ha' det :-)


Her har vi så et nærbillede af den fine gule mariehøneknap :-)
 

1 kommentar:

  1. Den er så fin...jeg har strikket den en enkelt gang, men strikkede den også lidt længere...

    SvarSlet