1. okt. 2014

Lidt små strik

Der er gang i de små projekter for tiden. Trængte lige til et par nye grydelapper og fik en rigtig god (tror jeg nok - det vil jo vise sig når de bliver færdige) opskrift af Majbrit. De strikke på rundpind og bliver derved dobbelte, men jeg har valgt at stikke dem i forlængelse af hinanden. Så må vi se om det kan lade sig gøre. Jeg har strikket en omgang vrang på hver side af den hvide smalle stribe, som senere skal klippes væk når jeg har fanget alle m fra de begge grydelapper. Det var det vrangpinden skulle bruges til. Det er jeg noget spændt på. Til sidst skal der hækles en lille blomst som skal pynte dem.
 
Og så har jeg gang i et baby tæppe. Naboen venter småfolk til jul og der skal også en lille trøje til.

 

2 kommentarer:

  1. Av, det var smart tænkt, Lise... det med grydelapperne. Er spændt på at høre om resultatet.
    Sådan et dejligt babytæppe bliver helt sikkert modtaget med glæde :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja lad os nu se hvor smart det er. Men tanken var at så var jeg fri for at slå m op igen.
      tæppet skal nok blive godt. Jeg er i hver fald vild med mønsteret. ;-)

      Slet